MadmoiZelle spreekt Nederlands

25 Avril 2010
385
559
1 224
/
Charuru;3779071 a dit :
Hallo,

Ik wil altijd mijn nederlands verbeteren.

Ik had nederlands lessen aan school maar het geef niet een goede niveau.

De nederlands academie in brussel en het pratijk in het werk geven me een bekwaam niveau.

Voor de moment spreek ik niet meert omdat ik werkloze ben.

Ben je student?

Ah, een moedig persoon ! :d
Ja, ik studeer Ndls op school sinds 6 jaar maar ik vind dat we niet genoeg in klas spreken. Ik zit in zesde et ik wil niet alles verliezen volgende jaar !

Heb je geen nederlandstalige vriendinnen ?
 
8 Juin 2007
2 428
5 102
5 244
To Be Happy;3779794 a dit :
Heb je geen nederlandstalige vriendinnen ?
Helaas nee.
Ik begreep je. Als je niet meer spreek zal jouw nederlands kan verliezen.
Het is veel moeilijk om mijn niveau in het nederlands te verbeteren.
Ik kan de "wallangue" gebruiken maar zonder cursus ik heb geen motivatie. Het is gemakkelijk aan een les gaan maar alleen met mijn computer... het is onmogelijk voor mij :sad:
En nu, luisteer ik niet meer het nederlands omdat ik in wallonie woon.
En jouw heb je nederlandstalige vriendinnen?

Cleos
Zie nederlanstalig website : hier of hier
Zoekt voor Cluzo : het is een nederlanstalig musiek.
 
25 Avril 2010
385
559
1 224
/
Cleos : Als je goed begreept zal ik in Ndls schrijven :) Studeerde je talen ? De Franse mensen die deze taal spreken zo zeldzaam zijn ! Ik veronderstel dat je in Noord Frankrijk leeft ?
Ben je in Serbia (?) voor je studies ?

Deze nederlandse reeks bestaan: Gooische Vrouwen. Ik heb nooit gekeken maar ik weet dat het een soort van 'Desperate Housewife' is ! Dat kan leuk zijn :)

Ik begrijp dat je moiezaam zinnen maakt. Begin met eenvoudige zinnen. Niemand hier zal met jouw spotten als je fouten doet ;)

Charuru : Ik heb er ook geen. Ik ben ook op Wallangue inschrijven... maar, zoals je zegt, is het niet echt motiverend! Ken je geen 'avondschool' in je streek ?

 
8 Juin 2007
2 428
5 102
5 244
To Be Happy;3782671 a dit :
@Charuru : Ik heb er ook geen. Ik ben ook op Wallangue inschrijven... maar, zoals je zegt, is het niet echt motiverend! Ken je geen 'avondschool' in je streek ?
Woon je ook in walonie?

Ik heb met "le forem" gezien om een nederlands cursus te volgen. Het is since oktober en voor de moment ik wacht nog nieuws :sad:
Ik dacht dat ik een nieuw job max na 3 maanden hervind. Dus ben ik niet ingeschrijven (voor s'avonds cursus) maar ik zal zien voor january beginnen.
Een groot probleem : il heb geen auto dus ik heb nodig een cursus gemakelijk met openbaar vervoer.

Zal je na jouw secundair onderwijs nog studeren? Als ja, in welke richting?

Jouw nederlands is better dan mijn.
 
25 Avril 2010
385
559
1 224
/
Ya, ik woon ook in Walonië :)

Inderdaad, zonder auto is niet zo gemakkelijk! Als je buren hebt die ook in s'avonds curus geïnteresseerd zijn, kan je hem met jouw eraan deelnemen voorstellen :) Ik hoop dat je een openbaar vervoer zal vinden.

Bedankt voor m'n Ndls, maar ik heb nog veel dingen die ik moet verbeteren!

Ik zou graag architectuur studeren :)
 
8 Juin 2007
2 428
5 102
5 244
Mijn buren vinden dat het nederlands te exotisch is!
We zijn te ver van de taal grens (begrijp mijn zien???) : ik woon in de provenvie van de henegouwen.

En covnersatietafels om jouw nederlands te verbeteren?

Architectuur, is het een interessent richting.

Houdt je van het nederlands dat je een beter niveau in het nederlands wil?
 
25 Avril 2010
385
559
1 224
/
Ja ja ik zie wat je zegt !

Nee, niet echt. Ik spreek liever Engels maar spreken Ndls is een grote voordeel als je naar een job solliciteerd :) Vooral in onze land !
 
5 Octobre 2008
45
56
4 694
33
Lyon
J'ai de la famille au Pays-Bas, du coup quand je leur rend visite j'ai l'occasion d'apprendre quelques mots en néerlandais. J'ai appris à aimer cette langue et je m'y intéresse davantage. :)
Si jamais vous avez des conseils pour apprendre cette langue en autodidacte, je suis toute ouïe! Car j'adore les langues!

J'ai pu retenir du vocabulaire simple de la vie quotidienne, mais aussi et j'ai honte, je connais des phrases complètement grotesques... XD
Poep op stokje!
Je bent een varken!

Si on pouvait m'apprendre un langage plus convenable, à l'inverse de celui de mes petites nièces...haha... :sweatdrop:

Ps: chui quand même contente de pouvoir comprendre une bonne partie de ce qui a été dit dans les autres messages. :)
 
M

Membre supprimé 128106

Guest
Goeidag,

Deze weekend, moet ik Nederlands spreken omdat ik een job in een museum heb gevonden. Er is een of twee jaar dat ik geen andere talen heb gesproken ! Ik heb nodig van hele snelle lessons :ko:

Il vind dat het een oplossing is om met jullie te spreken maar er zijn niet zoveel meisjes die op de forum deze taal kennen...Het is normaal, juist jammer voor mij :shifty:
 
23 Mars 2015
57
121
44
Hallo meisjes!
Ik kom ertussen, maar indien jullie hulp nodig hebben, zeg het maar.
Ik ben zelf Franstalig, maar heb mijn studies in het Nederlands gedaan (en ik help ook vaak mijn vriendinnen). :hello:
 
  • Big up !
Réactions : Mantiosa
14 Mars 2013
229
499
3 764
Dag! Ik studeer Nederlands voor het eerste jaar dit jaar aan universiteit. Ik ben Belg maar ik studeerde alleen Engels en Duits tijdens middelbar onderwijs (?). Ik kan niet goed spreken en schrijven omdat we bovenal lesen (dat doe ik wel - niet te slecht- omdat in mijn groep zijn er alleen mensen die hebben Nederlands in school gestudeerd). Ik wil heel heel graag leren en ik denk Nederlands is een mooie taal :)
 
14 Juillet 2014
80
253
414
Mons
instagram.com
Hallo! Ik, studeer ik Nederlands op school sinds 4 jaar. Ik hou van moderne talen en Nederlands heb ik makkelijk te leren :) Ik denk dat het alles is, en zou graag met andere mensen dan m'n leraars kletsen :taquin:

@CutaPica il y a un rejet après "omdat" : omdat ik dagelijks wil lezen :happy:
 
Dernière édition :

Les Immanquables du forum

Participe au magazine !
Une info qu'on devrait traiter sur madmoiZelle ?
 
Nouvelle ou perdue ?
Pas de panique, on t'aime déjà !

La charte de respect du forum
Le guide technique &
le guide culturel du forum
Viens te présenter !
Un problème technique ?
Topic d'entraide sur l'orthographe et la grammaire
 
La chefferie vous informe
Les annonces de l'équipe concernant le forum et madmoiZelle
Rendre visite à madmoiZelle
Le médiateur du forum
Soutiens madmoiZelle financièrement
Topic dédié à la pub sur mad
Si vous aimez madmoiZelle, désactivez AdBlock !

Les immanquables
Les topics de blabla
En ce moment... !

Mode - Beauté - Ciné - Musique - Séries - Littérature - Jeux Vidéo - Etudes - Ecriture - Cuisine - People - Télévision

Envie de rencontrer des MadZ ?
Viens trouver le forum de ta ville !

Mode
Le pire de la mode
Ces vêtements qui te font envie
Ta tenue du jour
La tenue qui plaît
Tes derniers achats de fringues

Beauté
Astuces,bons plans économies & dupes
Le topic des vernis
Questions beauté en tout genre
 
Culture
Le meilleur des images du net
L'aide aux devoirs
Tu écoutes quoi ?
Quelle est ta série du moment ?
Quel livre lisez-vous en ce moment ?
Le dernier film que vous avez vu à la maison
Le topic philosophique
 
Société
Topic des gens qui cherchent du travail
Voyager seule : conseils et témoignages
Trucs nuls de la vie d'adulte : CAF, Banque, Mutuelle, Logement etc...
 
Les topics universels
Je ne supporte pas
Je ne comprends pas
Ca me perturbe
Je me demande
J'adore...
Je m'en veux de penser ça mais...

Cupidon
Le topic des amoureuses
Le topic des polyamoureuses
Les Célibattantes