Lord Tubbington;3267650 a dit :
@
Celestin Je parlais tout à l'heure du fait que les filles vont rarement seules aux toilettes et que les garçons se demandent pourquoi, au moment de la scène où Hermione se fait attaquer par le troll, et sur quoi je tombe sur mon Dashboard...
Bim.
MAIS C'EST LE MEILLEUR TRUC AU MONDE çA!!!
Bon sinon une FAN parce que c'est une scène que des gens auraient voulu voir dans le film et que je viens de tomber dessus :
Et
10. Saddest scene
Ok là ils savent que c'est juste pas possible non? Je pleure pendant les 3/4 des bouquins. Bon j'hésite entre deux du coup je vous les mets les deux :
 "There is much that I would like to say to you all tonight," said Dumbledore, "but I must first acknowledge the loss of a very fine person, who should be sitting here," he gestured toward the Hufflepuffs, "enjoying our feast with us. I would like you all, please, to stand, and raise your glasses, to Cedric Diggory."   They did it, all of them; the benches scraped as everyone in the Hall stood, and raised their goblets, and echoed, in one loud, low, rumbling voice, "Cedric Diggory."
Parce que c'est la première scène triste, la première fois que je pleurs avec Harry Potter, et ça, ça ne s'oublie pas.
Et ensuite :
Then he heard a terrible cry that pulled at his insides, that expressed agony of a kind neither flame nor curse could cause, and he stood up, swaying, more frightened than he had been that day, more frightened, perhaps, than he had been in his life....
And Hermione was struggling to her feet in the wreckage, and three redheaded men were grouped on the ground where the wall had blasted apart. Harry grabbed Hermione's hand as they staggered and stumbled over stone and wood.
"No ¨C no ¨C no!" someone was shouting. "No! Fred! No!" And Percy was shaking his brother, and Ron was kneeling beside them, and Fred's eyes stared without seeing, the ghost of his last laugh still etched upon his face.
Parce qu'il me suffit de la survoler des yeux pour frissonner