@MorganeGirly @Liza Radley Merci beaucoup pour vos messages, ils se complètent bien, je vais avoir de quoi faire avec ça.
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However, when I mention race, racism, Black cis-women, Black trans-women, Black women in the LGBTQ community, or Black women in the Diaspora and how we have been pervasively segregated, discriminated and physically, emotionally and verbally abused inside and outside of the feminist movement, many white feminists and intersectional white feminists seem to fall silent on these issues. However, they will rally behind the notion that women, all women, must come together to “lift every voice and sing,” “kumbuyah, my Lord” and “we shall overcome” for (certain) women’s rights.
While I want equality for all women, all men, and all people of all races, as a Black woman I cannot align myself with a women-centered movement that refuses to be inclusive of racial inequities and gender disparities. I am weary and will no longer advocate for inclusion in a white-female oriented space where I, and countless other Black women, have been constantly rejected.Just like Sojourner Truth stated in her 1851 speech, “Ain’t I A Woman,” I refuse to be a part of an ideology that historically and contemporarily dehumanizes and marginalizes the Black woman yet will culturally appropriate style and successes in order to advance their self-centered agenda.
S'il y en a qui voudraient une traduction de l'article, n'hésitez pas à me mentionner.Now, more than ever, it is time that Black women define ourselves by our own terms and join spaces that are created for us and by us. Just as Clenora Hudson-Weems, author of Africana Womanism: Reclaiming Ourselves, advocates, by defining ourselves on our terms, Black women can exclusively share safe spaces where the cultural, mental, emotional, physical and even spiritual statuses of Black womanhood are revered, nurtured and uplifted.
On est au niveau de la connaissance de l'Histoire de France par Morano là ()Dimanche c'est trollage !!Ce contenu est réservé aux membres inscrit.es. Inscris-toi par ici.
Notons tout de même que cette grande historienne parle de "dans l'hexagone": pour "comprendre" son post j'hésite entre le fait que l'outre-mer n'existe pas et le fait que l'esclavage n'ayant pas été en majorité pratiqué sur le sol métropolitain, y'a aucun rapport avec la France / des Français, ce ne sont pas les grandes familles bourgeoises de Bordeaux et de Nantes enrichies grâce à la Traite des Noirs qui diraient le contraireDe toute façon si on peut écrire que la France n'a jamais connu d'esclavage on peut tout se permettre dans la négation historique.
Je compatis.Réponse d'une amie très proche lorsque j'ai posté un article sur le blackface, je suis détruite, déçue...Je ne sais pas quoi dire...